Sunday, October 25, 2009

I put light in my paintings that does not exist in my country #19

(Amsterdam)
Click on the pink for adding petals to your eyeful.

Wednesday, October 21, 2009

Please, Sin #18


"Une brune de 15 ans, une brune au quinzième degré. Le visage est plein de sable, de jaunisse et de confiture. Longue, longue, longue fille Deux jambes avec un nez dessus et un sexe entre. Les cheveux par-dessus le marché. Frais dans ce visage d'épine-vinette, il y a des yeux d'érable. L'aiguillon, c'est la langue, et les bœufs les joues. Le front maigre et rectangulaire d'un corbeau. Au second plan, comme deux lunes rousses, les seins.
Corne c'est peut-être la plus sympathique, mais à coup sûr la plus grasse. Elle a de pleines mains de graisse et les joues roulées dans le suif. Elle a dix-sept ans et son ventre neuf mois de plus. Je ne veux pas dire qu'elle est grosse, mais grasse. Les mots en asse fournissent des rimes très sensuelles, des rimes qui forniquent. Ça sent la vache, l'anus et Madame Butterfly. Autour de la scène, une atmosphère chaude, toute en vapeur, une de ces atmosphères qui bouchent les oreilles et crèvent les yeux. Corne, corne de mélancolie."

Joseph Delteil, in Choléra (1923).

Tuesday, October 20, 2009

Please, Sin #17


Je suis le spectre d'une rose
Tu me pris encore emperlée
(Théauphile Gautier, Le spectre d'une rose)

Artist: Esra Roise.

Epiphany is hard labour too #14


"soli eravamo e senza alcun sospetto" (Dante Alighieri, Divina Commedia, Inferno, V, 129)

Not from Yann Arthus-Bertrand and its over-estimated elegies Earth from above à la Virgil.
Jim Denevan makes discretly freehand drawings in sand.
In other words, art is in his bare hands and in his patience. Not a very contemporary habit.
http://www.jimdenevan.com/jim.htm

2008 / ..., Credit-crunch got me #22


In a Madoff-mood 'cause your job-chasing is unproductive & your bank-account has a solid bad-breath? See a man-in-cloth in church, consult your psy-coach or dialogue with one of your favorite ghosts.

Artist: iRi5 ('Ghost in the machine').


Les psychotiques sont des animistes comme les autres #14

Artist: Senor X.
See: http://www.stencilsrx.blogspot.com/

Monday, October 19, 2009

No Time yet for Serenity, even for a Brestoise #11

Or do not & hang yourself at the song "Flirted with you all my life" by Vic Chesnutt (At the Cut): http://vicchesnutt.com/home/audio/

Sunday, October 18, 2009

Epiphany is hard labour too #13

"Otro dia" por Fernando Jimenez. Click on the coloured chaos for loosing contact with your usual details.

Thursday, October 15, 2009

2008 / ..., Credit-crunch got me #21

In a credit-crunched mood due to an unbearable knowledge of financial moves done without you?
Be cool & play some vitamins on your stereo...

... as now you are granted with the road of success:


Epiphany is hard labour too #12

(Wincing artist: Camille Grolleau)


Ouest-France, 21 décembre 2026, édition Finistère

« MORPHÉE AU CHÔMAGE, APOLLON A LA RESCOUSSE ?

Le chirurgien californien qui localisa la zone cervicale à opérer pour neutraliser le besoin de sommeil chez l’homme, n’avait aucune idée de l’impact qu’il préparait sur la civilisation. Personne ne le pouvait. Vingt ans plus tard les doubles vies amoureuses ont tant augmenté que le mariage bigame est devenu la norme en occident. Toutes les lois sociales sur le temps de travail ont dû être révisées. La consommation a épuisé prématurément les réserves d’énergie fossile mais les substituts ont été trouvés tout aussi précocement. L’alcoolémie en Europe a rejoint les taux les plus brestois et l'Eferalgan est le plus prescrit au monde. Les complexes de cinéma se sont multipliés. Les PNB explosent. La conquête spatiale est sans précédent. Les suicides pour rature de vie ont quasiment disparu. Les peines de prison sont désormais divisées par deux. La liste est longue. Le temps, gagné. Humainement, l’un des aboutissements les plus problématiques est cependant de constater la raréfaction des créatifs une fois opérés. Il semble que le créatif – ce qu’autrefois la société appela un artiste – ne puisse se passer du sommeil pour entretenir l’inspiration. Après un premier raz-de-marée créationniste, commun à l’ensemble du monde, accompagné de révolutions esthétiques multipliées coup sur coup pendant presque quinze ans, les musées fouillent désormais désespérément leurs fonds. Plus rien n’y entre. Les rétrospectives sont déjà épuisées. En pleine forme mais taris, en éveil mais à sec, les créatifs n’ont plus accès à du renouvellement. L'envie ne suffit plus, rien dans le corps ne vient l'étayer. Le paradoxe est ressenti violemment. L’extinction de voix du point C est planétaire. Cela commença par de la confusion, ce que l'on prit de prime abord pour une nouvelle tendance expressionniste, puis quelques temps après pour de l'abstraction, puis enfin pour de l'art naïf. La confusion fut suivie de disparitions. Disparition de signes, disparition de repères. A la disparition succéda l'espace qui ne cessa d'envahir les œuvres. A l'espace fut ajoutée l'hésitation, silencieuse ou rageuse. A l'hésitation se substitua l'incomplétude. Et à l'incomplétude, le retrait. Et plus rien de créationniste ne fut introduit dans l'ordonnancement. Les gouvernements aujourd'hui rassurent les musées: les entreprises archéologiques proliférant, de nombreux créatifs anciens restent à découvrir; les salles pourront à nouveau être remplies. Pour l’heure les neuronologues enquêtent sur la re-source. Il semble qu’après un premier temps où l’éveil perpétuel donne accès, à force, à ce qu’il y a de plus reculé en l’homme - et donc accès à un stimulus créationniste vigoureux- une phase d’absence soit requise pour le renouveau du créatif. Des tests sont encore en cours. Les conclusions provisoires affirment que le Zzzz serait l'incontournable liant de tout l’alphabet que le créatif ne cesse, à l’infini, de combiner. Aussi le Législateur perpétuel s’interroge-t-il sur l’opportunité de normaliser le sommeil et sur la nécessité de garder la création. La Commission du Temps est saisie. Le questionnement est général. Sollicité par de nombreux états ainsi que par l’UNESCO, l’ONU PERPÉTUEL en fait une urgence. Le roumain lucidophile Emile Cioran prétendait que sans l’oubli du sommeil – ce qui impliquerait aussi la sensation très physique du recommencement, que les neuronologues explorent – la vie serait invivable. A ce jour le processus créatif en est la seule preuve. Morphée est au chômage, Apollon sera-t-il son sauveur ? L’ONU PERPETUEL rendra sa décision le 7 juillet à minuit. Comme le disaient nos grands-parents : La nuit porte conseil…».

Thursday, October 1, 2009

No other choice than to Tango with you or over you #7



UNESCO added 76 events to its infinite list of the Intangible Cultural Heritage of Humanity on 30 September. Among them the créole Maloya from the island of Réunion and the ethical-metaphysical-erotic "tradition of Tango" developped "by the urban lower classes in Buenos Aires and Montevideo in the Rio de Plata bassin". Bureaucracy always needs to draft new lists, especially of what runs away from them. (help yourself for the e-link).


Saturday, September 19, 2009

No other choice than to Tango with you or over you #6

If your Eros is credit-crunched and your Thanatos is in viagra-shape, do not hesitate to Tango on this persisting Madoff-mood like Juan Carlos Caceres invited us to do yesterday. In his Concert in Molière Theater in Brussels with its Tango Negro Trio, he played repeatedly and on purpose La Retirada, una milonga which usually concludes the end of the Buenos Aires' carnaval, 'la murga' ("La vida es una milonga" is a popular say in Argentina).
Click on the red for details on Eros.
Click on the Argentinian beard for further indications on the milonga.









"No es la verdad que 'la vida es un tango'. Qué cliché. Es el contrario: el tango es una vida de tres minutos que no se necessita spectadores" (Astor Borgès).

Monday, September 14, 2009

No other choice than to Tango with you or over you #5


Bert Gordon: "I don't think there's a pool player alive shoots better pool than I saw you shoot the other night at Ames. You got talent."
Fast Eddie: "So I got talent. So what beat me?"
Bert Gordon: "Character".

Fast Eddie falls into Tango with Eros to find out redemption and, why not, a bit of character.

The Hustler, directed by Robert Rossen (1961). Click on Eros for details.

Please, Sin #17

"When I read your lips, I swallow a book". I.Kipbustin, Andy Warhol & the e-Factory.
(Photo: Jean-Marc Frésil)

Wednesday, September 9, 2009

2008 / ..., Credit Crunch got me, #20


In a Madoff-mood since your pay-day activity has been declared redundant by your credit-crunched boss? Do not worry as officially recession will become vague and GDP will take you in board of its forthcoming reform. In the meantime, The auteurs.com puts Turkish spices in your Dry Summer and might even cure your L.A. fatigue : http://www.theauteurs.com/films/1328
It is not of disinterested nature but it is for (uncrunched) free.


Tuesday, September 8, 2009

Style is what remains once chaos put you down #3 (Henry Chinaski)

Henri Chinaski - August 16, 1920 in Andernach, Germany / March 9, 1994 in L.A., USA.



FOOTNOTE UPON THE CONSTRUCTION OF THE MASSES:

some people are young and nothing
else and
some people are old and nothing
else
and some people are in between and
just in between.

and if the flies wore clothes on their
backs
and all the buildings burned in
golden fire,,
if heaven shook like a belly
dancer
and all the atom bombs began to
cry,
some people would be young and nothing
else and
some people old and nothing
else,
and the rest would be the same
the rest would be the same.

the few who are different
are eliminated quickly enough
by the police, by their mothers, their
brothers, others; by
themselves.

all that's left is what you
see.

it's
hard.

(from The Days Run Away Like Wild Horses Over The Hills, 1992)

Saturday, September 5, 2009

Please, Sin #16


Please sin as you are in Brussels where smooth incoherence is a viaticum of town's life and where lust lighted by a peep-show is granted protection by an old angel on the top of the building. Such is Brussels. Click on the clouds to receive blessing.
(snapshoted in Gare du Nord)

Tuesday, September 1, 2009

2008 / ..., Credit Crunch got me #19


In a Madoff-mood? Believe it or not, it is a tough time in the Amesterdam's Red Light district as well where joy is credit-crunched & streets happen to be sometimes empty by night, where the price has fallen from fifty to thirty euros (the renting of the room a professional red-woman must pay is about one hundreed & fifty euros per day...) & the red-mood among venal-workers fallen even lower. Let us play music.

Monday, August 31, 2009

Please, Sin #15

I put light in my paintings that does not exist in my country #18

(Artist: Don Steward)
"On a l'impression que les peintres, comme d'ailleurs tous les artistes, continuent instinctivement à créer au milieu de la catastrophe, comme des fourmis dans la fourmilière à demi-détruite"
Ernst Jünger

Sunday, August 30, 2009

2008 / ..., Credit Crunch got me #18

London, The Mantis Project, 2009.

Les psychotiques sont des animistes comme les autres #13


Artist: Total Crisis Panic Button by Jason Eppink.
More on this project spread in Los Angeles on http://jasoneppink.com/totalcrisispanicbutton/

Sunday, August 16, 2009

Thursday, August 6, 2009

I put light in my paintings that does not exist in my country #15






Sculpture by Aristide Maillol in Brussels (also in NYC, in MOMA's courtyard as shooted by Cassavetes in Shadows in 1961). As said once Selby Jr: "Boom" ("Sometimes I sit here, and the phone rings, and I cry. “I ... I can’t talk!” I’m just totally incapable of it. But I’ve come to believe, from my experience, that whenever I feel like I’m locked in hell, I am at the gates of heaven. And my perception of my experience can change in the wink of an eye. Just all of a sudden. Boom. "). Click on the grey drops to be boomed.

Tuesday, August 4, 2009

2008 / ..., Credit Crunch got me #17

In a Madoff mood because your job, savings and mistress have been credit-crunched? Take it easy as Capitalism is on the road of reform and soon new rules will prevail:

(cover by Robert McGinnis for a pulp fiction to be published on September 2009)

Epiphanie is hard labour too #11

(Musée des Arts Modernes de la Ville de Paris, août 2009, avec Les Disques de Fernand Léger (1918))

"Remember that the world is indifferent not only to our fates, but also to the work we do".
Letter of Frank Heyler to his son in Right of Thirst (2009). Click on the red to be also stunned by the painting.

Friday, July 31, 2009

Monday, July 20, 2009

I put light in my paintings that does not exist in my country #14


Musée Tervuren, exhibition Persona. Click on a mask to be drowned into their look.

Thursday, July 16, 2009

Wednesday, July 15, 2009

Les psychotiques sont des animistes comme les autres #12


Berlin Wall-Thumb. Artist: "Above" (2009).

2008 / ..., Credit Crunch got me #15

In a Madoff mood? A permanent feeling of being credit-crunched, even after the G-20's secure smiles of last April? But where the hell is Super Clark?

Sunday, July 12, 2009

I put light in my paintings that does not exist in my country #13

Musée d'Ixelles, exposition "Fading". Click on the white to be faded.